...en we noemen geen namen

31 mei 2019 - Ajdovščina, Slovenië

Ik was het niet, Wies uiteraard ook niet, en -op uitdrukkelijk verzoek - de oudste was het ook niet. Toch stonden er twee renners voor de grens van Kroatie naar Slovenië zonder paspoort.... Oplossing was uiteraard dat de bus met aanhanger én paspoorten omdraaide.

Door het verplichte oponthoud van een uur, waren de meeste zo uitgerust dat ik bij de pauze maar met moeite een plaatsvervanger als bijrijder in de bus kon vinden. Jan S nam toch de tweede helft voor zijn rekening. Totaal 115 gefietst vandaag en 1750 hm’s (uiteraard Jan de helft en ik de heft) ideaal fietsweer,  nauwelijks wind,  geen regen en plm 22 grd.

Helemaal vol van  de rit en ook onder de indruk van de twee appartementen in Ajdovescina waar we inmiddels zijn neergestreken , vegeet ik helemaal het copieuze ontbijt dat ons vanochtend werd geserveerd bij en door Suzy, werkelijk 4 sterren hotel waardig. Alles derop en deraan, met groenteomelet, yoghurt, presjoet, sunka, sir, appelsap, koffie , thee, fruit etc. Om een indruk te geven.... bij het vertrek van de 12 gezonde hongerige waren en nog niet álle schaaltjes leeg.... een betere start konden we ons niet denken.

Verder vandaag maar één keer fout gereden, kostte ons een extra klimmetje.... viel mee.

Zodadelijk goed eten (de hersteldrank is inmiddels verorberd )....

Was eigenlijke een prima ritje als het zo 11 dagen is ..... doen we het er voor.