ZOE.... (MdK: Zeer Ontspannen Etappe)

7 juni 2019 - Breuberg, Duitsland

Dag 8 van 11, Creglingen - Breuberg, 125 km en 765 hm’s. Startte een beetje fris, maar in de loop vvan de dag steeg de temp. weer naar de voor ons  greserveerde waardes. Shirt lange mouwen naar shirt korte mouwen, droog en een gunstig windje. Al na 17 km konden we de verleiding van een terrasje (Weikesheim?)  niet weerstaan, ondanks de overvloedige koffie en andere haast culinaire ontbijt onderdelen in de 2 appartementen in Creglingen.... toch maar weer een bakkie.

Ho stop, er wordt gebeld voor avondeten in JHB Burg Breuberg.... as de kippen er bij zijn, want er is een heel nest jeugd... op is op.

Ai, net terug van een spartaanse ervaring:  half warme blech kartoffelen mit qwark ,koude tomaten, komkommer, koolsalade en wat brood, lapjes kaas en worst en water.....navraag leert dat ze hier tussen de middag warm eten.....met veel takt de aardbeien yoghurt van het ontbijt van morgenvroeg naar voren weten te praten....de gaatjes zijn in elk geval gevuld.

Burcht Breuer is hoog boven het dorp dus een deel van 765 hm’s kwam in de laatste paar km’s..... nu rommelt het,  wat onweer en giert de wind rond de torens..... Wies is niet bang van spoken, met 11 ridders om zich heen.

Overigens: de tocht van vandaag was weer prachtig. Glooiend met fantastisch asfalt,  veel percelen met appelbomen, gerst en tarwe en zoals Martien oordeelde: een Zeer Ontspannen Etappe.

1. Leo:
    7 juni 2019
    Mooi verslag, blijf genieten mensen 😁😎
  2. Marian van diessen:
    7 juni 2019
    Gaan jullie maar lekker genieten en even rusten en jullie gaan nog morgen fietsen en zondag nog dan halen jullie eindelijk laatste dag het einde !!!!!!! Toppers zijn jullie en ik hoop dat ik mijn broer adrie te zien hopelijk .

Gr van marian van diessen(zus van adrie)