Tunnels by bike

3 juni 2019 - Lofer, Oostenrijk

Vandaag dag 4 van 11 weer vol verrassingen en fantastische indrukken. Van Kolbnitz naar Lofer door het prachtige Korintie langs wild stromende rivieren en uiteraard dwars door de hohe Tauren met fantastische uitzichten en weer heerlijke geuren.... gemaaid gras, gekapte bomen enkel verstoord door gezonde mestgeuren van plaatselijke boerderijen met een fikse bijmenging van flatulerende renners...... de afvalgassen van al die verbrandingsprocessen moeten toch ergens heen!?

Vanaf de start weer een kleine aanloop naar wederom een stevige klim met in het begin ruim 10 % gemiddeld en daarna zo’n 8 %. Uiteindelijk uitgekomen bij treinstation Mallnitz voor treinritje van 11 minuten naar Böckstein onder de hohe Tauren door. Berry (en Jan S half) ,sochtends; Adrie smiddag in de bus bij Wies. Een bijzondere ervaring om met de fiets door een enkele auto tunnels te rijden.... beetje kabaal maar wonderbaarlijk weinig stank.... ook niet van de eerder genoemde biologische processen....

Uiteindelijk 127 kms en 1024 hms met gunstige wind, droog en knap warm

Nu geland in 2 mooie appartementen in Lofer, de laatste stop in Oostenrijk alweer..... het zigeunerleven begint te wennen....