Kan niet altijd kermis zijn

2 juni 2019 - Kolbnitz, Oostenrijk

Vandaag dag 3 van 11. Leidde ons van Bovec via Italië naar Oostenrijk Kolbnitz bij Spittal ad Drau, voorbij Villach. 132 km lang met hoogte meters waar onze garmins  het met elkaar oneens zijn..... de meerderheid heeft er 1700.

Weer een bijzondere dag die begon met een nostalgisch JHB ontbijt en prachtig weer in Bovec. Na zo’n 10 km begon de eerste serieuze klim, overigens pas nadat z’n 500 meter na de start Martien’s achterband zich lek meldde in combinatie met een dikke scheur in de buitenband..... enfin de bus was weer onmisbaar voor de nieuwe buitenband. Serieuze klim met 10 km lengte met percentages tussen de 8,5 en 11%. Martien in de bus naast Wies, Jan S halverwege de klim in de bus tussen de bagage (tot de top).

Vanaf de lunch Martien op de fiets en Iwan met een onwillige knie (gaat wel weer over voordat hij een meisie is) in de bus naast Wies. Ondanks de 2 grenspassages uiteraard geen paspoorten hoeven te overleggen dus dat ging goed(sic).  Jammer genoeg de tweede helft van de middag een bui regen op ons dak terwijl we net over een behoorlijke lengte over een half verhard pad moesten..... sommigen zagen er uit als na een  modderworstel partij. De goed opgevoede(n) onder ons maakte zich al zorgen over de reactie van de gastvrouw in Kolbnitz....bleek een ras echte Veghelse te zijn die sinds 3 jaar dit prachtige Ferien  Haus heeft...... ze vind het allemaal prima. Inmiddels zijn de fietsen schoongemaakt, mannekes onder de douche geweest, zitten de kleren in de was machine en doet de hersteldrank zijn werk..... want das wel nodig !!