Heenreis in de steigers

24 mei 2019 - Sint-Oedenrode, Nederland

Vandaag over één week gaat het grote avontuur echt van start! Sterker nog, rond deze tijd (22.00 uur) hebben we de eerste etappe er al opzitten. De planning voor de eerste dag is te starten met een goed ontbijt bij Suzy de eigenaresse van Al Ritrovo, the place to be in Visnjan. Wij kennen haar al vanaf dag 1 dat we in Visnjan neer streken..... 13 jaar geleden. Verder is geplanned om de eerste dag 112 km te rijden en te overnachten  in Ajdovcina in Slovenie en zo’n 1950 hm te pakken. We gaan het zien!!

Vandaag hebben we verdere punten op de i gezet in de voorbereiding. Jantje heeft de finale gpx-en rondgestuurd; JanV heeft alle hotel/hostel boekingen nog eens nagetrokken op zaken als met/zonder handdoeken, keukenfaciliteiten, een/twee persoonsbedden ed. De taxibus van Treviso naar Visnjan is herbevestigd en zoook de afspraken voor de pasta maaltijd en het afscheidsontbijt.

De bus vertrekt dinsdag in alle vroegte met onze fietsen en bagage. Die bagage moet uiteraard zorgvuldig worden ingepakt; de uitgebreide checklist van Jantje is de bijbel in dit geval..... effe wennen, vanaf maandagmiddag geen fiets, geen helm, geen schoenen, geen billencreme, geen gelletjes of ander vloeibaar spul meer bij de hand..... tot weerziens in Visnjan...ons aller lot in handen van Wies en Iwan ! Ik slaap er gerust op.

1. Lieneke:
    24 mei 2019
    Veelbelovend eerste hoofdstuk Winfried,ik verheug me op het vervolg!
  2. Ad van Esch:
    25 mei 2019
    Nogmaals heel plezier en succes gewenst.
  3. DIANA VERHOEVEN:
    25 mei 2019
    Leuk om zo mee te kunnen lezen. Enn beetje me te beleven Wij wensen Wies en Iwan een hele goede en gezellige en veilige reis . En iederen bedankt voor de voorbereidingen. En heeeeel veul gezellige en fijne fietsmomenten Ze m op allemaal ! Goetjes Diana Verhoeven
  4. Edwin van de Pas:
    25 mei 2019
    Een leuke manier om jullie zo te volgen.
    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en belevingen. Veel succes, plezier en veilige km's!!
    De groeten!!
  5. Maja Abeelen:
    25 mei 2019
    Heei wat leuk geschreven, ik wens jullie veel voorspoed, plezier en zadelpijn op deze (denk ik) prachtige tocht!! Toi toi en ik ga jullie volgen =)
  6. Carlo Smetsers:
    25 mei 2019
    Succes mannen, had graag mee gewild maar kan helaas niet. Een weekje eerder was prima geweest.
    Houd me in ieder geval aangeboden voor een volgend avontuur.
    En voor nu gewoon genieten van deze tocht.
  7. Hans Wortmann:
    26 mei 2019
    Ik ben dol op reisverhalen, en ga jullie goed volgen. Gan je vanuit Ajdovscina naar Gorizia in Italië? Je kunt eigenlijk niet anders, lijkt me. Die weg, heb ik zo'n kleine 60 jaar geleden met mijn ouders gereden; maar niet op de fiets hoor. Er was geen asfalt maar steenslag. Enorme stofwolken, destijds!
  8. WINFRIED VAN DER BOM:
    26 mei 2019
    @ Hans Wortmann, de tweede etappe gaat van Ajdovscina naar Bovec, 101 km (de korste van alle 11) met 2302 hm's, meteen de meeste van alle 11.... als het goed is over verharde wegen !!
  9. Wim v Vonderen:
    29 mei 2019
    Fietsers en begeleiders veel succes met jullie tocht geniet ervan leuk om jullie te kunnen volgen