Half zo warm als gisteren 😉

6 juni 2019 - Creglingen, Duitsland

Vandaag dag 7 van 11. Das effe wennen, gisteren tot “laat” nog buiten op de binnenplaats van slot Harburg zitten kletsen met zeer aangename temperatuur, vannacht naar het schijnt stevige wind rondom de slotmuren en vanochtend ongewoon fris met max 15 graden.... alleen onze Portugees zag het aankomen en was voldoende gekleed, de rest in bibber-tenue.

Inmiddels zijn we rond en heeft ieder zijn eerste bijrijders beurt er op zitten; de tweede carroussel  is vandaag opgestart. Ik vanochtend, Jan S vanmiddag. De route vam vandaag telde 132 km en 668 hm’s van Slot Harburg naar Tauber Lodge in Creglingen (groep b in Tauber lodge hier, groep a met Wies in tweede appartement beneden in dorp......hen bleef het laatste klimmetje van 11% bespaard); zoals gezegd: veel wind (3 á 4) tegen, akelig fris, máár droog, dus ons hoor je niet klagen !!

De landschappen zijn van dag tot dag heel verschillend. Vandaag vooral glooiend (gene meter vlak) met korte klimmetjes door bosrijk gebied en ruime graan percelen. Gelukkig ook verschillende mooie afdalingen er tussen. Elke dag weer verbaasd hoe Jantje die mooie weggetjes heeft weten te vinden. 👍👍

Vandaag geen terrasje gepikt onderweg maar vanwege de temperatuur binnen in een dorpswinkeltje de lokale tante truus een record omzet bezorgd met koffie en gebak.

Jammer genoeg wel een paar schrammetjes opgelopen; de eerste pas, en het doet geen pijn 😉 Jan S werd verrast door een plotseling klimmetje in een veel te grote versnelling, blokkeerde en ging plots horizontaal.....gelukkig niet op zijn slechte kant dus schade beperkt tot een schaafwondje op zijn knie.

Inmiddels heeft iedereen in de groep door dat de reacties op de blog ook kunnen worden gelezen, das leuk.

We gaan vol verwachting de laatste 4 etappes in .... nu al een “beetje snif” 😉

1. Marian van diessen:
    6 juni 2019
    Dapper dat. Jullie doorzetters zijn en sommige met beetje schrammetje,gelukkig dat jullie knap zijn en eindelijk nog vier etappes halen dan zijn jullie klaar met fietsen en ik hoop dat jullie maandag goed gaan halen om weer in nederland te komen.

Groetjes van marian van diessen(zus van adrie).
  2. Andre Bergmans:
    6 juni 2019
    Leuke tocht en een leuk verslag. Volhouden en vooral blijven genieten. Voorzichtig aan!
  3. John de Maat:
    6 juni 2019
    Nog ff te gaan....zet hem op🚲💪
  4. MariaPeijnenburg:
    6 juni 2019
    Het weer is hier(duitsland) het zelfde. Maar een jasje meer aan .en jullie fietsen je zelf wel warm. Geniet nog van de komende 4 dagen. Het is zo voorbij. Respect🤯🤯🚵‍♂️🚵‍♀️
  5. Toon en Jose van Uden:
    Hoi Jongens en meisje!!
    Ik Lees dat het wel (heel) aardig gaat!
    Had er ook gewoon bij moeten zijn 😂😂
    Maar zit nu in de Ardèche jullie blogs te lezen !! ( ook leuk !!)
    Brei er maar een mooi slot aan en kom goed terug in Olland!!
    Gr. Toon en Jose
    Ps Wies we zijn trots op jou😂😂🚴🏿🚴🏿